MAN TGM 13.240 4x4 BL




V sobotu 30.8.2008 na náměstí v Příbrami předal slavnostně starosta města MvDr. Josef Řihák jednotce SDH Příbram 1 nové zásahové vozidlo CAS-15,MAN TGM 13240 4x4 BL. Předání se dále zúčastnil plk. ing. Jiří Heinrich, ředitel HZS středočeského kraje, územního odboru Příbram a zástupce výrobce vozidla jednatel THT, s.r.o. Jaroslav Lorenc. Na základě výběrového řízení město Příbram zakoupilo pro dobrovolné hasiče města Příbram nové hasičské vozidlo CAS za celkovou cenu 5 000 055,- Kč. Koupě vozu bude financována dotací MV ČR na obnovu požární techniky ve výši 2 mil. Kč a zbývající částku schválilo zastupitelstvo vydat z městského rozpočtu. V roce 2016 zanikla JSDH Příbram 1, kdy toto vozidlo bylo převedeno na JSDH Březové Hory.
Popis vozidla
CAS 15 – MAN TGM 13.240 4x4 BL se svojí koncepcí řadí mezi cisterny pro zásah vodou nebo pěnou. Je to speciální vozidlo určené k hašení požáru vysoce hořlavých látek. Automobil je postaven na dvounápravovém podvozku MAN TGM 13.240 4x4 BL a je vybaven odstředivým čerpadlem THT TO 3000, vodní nádrží o objemu 3 200 l a nádrží na pěnidlo o objemu 210 l. Vozidlo je určeno pro přepravu šestičlenné posádky. V roce 2020 byla jednotka SDH Březové Hory předurčena na dopravní nehody, kdy vozidlo bylo vybaveno lepším vyprošťovacím zařízením,, které bylo odkoupeno od HZS Středočeského kraje.
Technické údaje
Rozměry vozidla |
|
| délka | 7 120 mm |
| šířka | 2 505 mm |
| výška | 3 300 mm |
| pohotovostní hmotnost | 14 000 kg |
Karoserie |
|
| kabina řidiče | jednoprostorová, sklopná |
| počet míst k sezení | 1+5 |
| karoserie nástavby | panelová, uzavřená |
Motor |
|
| Palivo | Nafta |
| Spotřeba | 21 l / 100 km |
Čerpací zařízení - čerpadlo THT TO 3000 |
|
| Jmenovitý průtok - nízkotlak | 1 500 l.min-1 |
| Jmenovitý manometrický tlak | 1,0 MPa |
| Jmenovitá sací výška | 3 m |
| Jmenovitý průtok - vysokotlak | 250 l.min-1 |
| Jmenovitý manometrický tlak - vysokotlak | 4,0 Mpa |
Nádrže |
|
| Objem nádrže na vodu | 3 200 l |
| Objem nádrže na pěnidlo | 210 l |
Průtokový naviják (v pravé zadní skříni) |
|
| Pohon navíjení hadice | elektromotor |
| Hadice DN 25 | délka 60 m |
| Pistolová proudnice | AWG |
Generátor elektrického proudu |
|
| Typ | HONDA ECM 2800 |
| Pohon | spalovací motor |
| Napětí | 230 V |
| Výkon | 2.5/max. 2.8 kW |
Osvětlovací stožár |
|
| Typ | TEKLITE TF 340 |
| Výsuv | pneumatický |
| Výška nad úrovní terénu | cca 5000 mm |
| Počet reflektorů | 4x 500 W |
Can sběrnice |
| Vozidlo je vybaveno řízením pomocí CAN sběrnice a displeji v kabině řidiče a v místě obsluhy čerpacího zařízení. Použité symboly a grafické provedení je na obou displejích shodné s výjimkou barevného provedení na displeji u čerpacího zařízení. CAN je řadový sběrnicový systém sloužící pro přenos dat v určitém komunikačním protokolu, ke kterému mohou být přes příslušné řídicí moduly připojeny jednotlivé komponenty pro sběr dat, řízení, signalizaci, vizualizaci. |
Poslední fotografie
Statistiky
| Online: | 28 |
|---|---|
| Celkem: | 839786 |
| Měsíc: | 38015 |
| Den: | 3450 |
